نظرسنجی آنلاین

مزایای ساخت نظرسنجی آنلاین مشتری نظرسنجی آنلاین پرسال ، شما می توانید در هزینه های خود به مقدار قابل توجهی صرفه جویی کرده و با توجه به نظرات مشتریان انعطاف بیشتری داشته باشید. همچنین به دلیل عدم وجود پرسشگر در هنگام تکمیل نظرسنجی، جواب های مشتریان صادقانه تر بوده و نادرست نخواهد بود. و نتایج نظرسنجی در هر زمانی که تمایل داشته باشید برای تحلیل آماده خواهند بود.

برای اینکه بتوان در کسب و کار خود به موفقیت دست پیدا کرد تا بتوان افزایش فروش و درآمد داشته باشید نیاز است که بتوان مزیت ها و نواقص خودمان را به خوبی بشناسیم.  بر همین اساس سامانه ساخت نظرسنجی آنلاین پرسال امکانی را تدارک دیده که می توانید در نظرسنجی خود قابلیت ضبط صدای مشتری را قرار داده. به این ترتیب مشتری می تواند بدون خستگی از تایپ کردن و با خیال راحت با شما ارتباط صوتی برقرار کرده و نقاط قوت و ضعف شما را مطرح کند.

1- انتشار لینک اختصاصی و انحصاری نظرسنجی از طریق  شبکه های اجتماعی، ارسال پیامک، ایمیل و…
2- تعریف پرسشگر در سایت و اختصاص نام کاربری و رمز عبور برای هر پرسشگر.
3- چاپ و نصب  QR code از لینک نظرسنجی در بخش های مختلف تا مشتریان با اسکن کردن آن، وارد صفحه پاسخ دهی به  نظرسنجی همان بخش شوند

 دیگر امکانات نظرسنجی آنلاین پُرس‌آل

کامنت گذاری برای پاسخ سوال

شما می توانید از مشتریان برای گزینه ای که انتخاب می کنند دلیل انتخابشان را جویا شوید. فرض کنید بعد از صرف غذا توسط مشتری، نظرسنجی رستوران را به ایشان می دهید در پاسخ به سوال: آیا غذایی که میل کردید را دوست داشتید؟ می توانید این سوال را به گونه ای تنظیم کنید که اگر پاسخ مشتری منفی بود، دلیل آن را از مشتری بخواهد.

قابلیت قطع و ادامه تکمیل نظرسنجی و نگهداری خودکار نظرات

قابلیت توقف در یک زمان و از سرگیری پاسخ دهی مشتری به سوالات در زمانی دیگر. سامانه نظر سنجی آنلاین پرسال این قابلیت را داشته که به مشتریان این توانایی را می دهد هر موقع تمایلی به پاسخ دهی نداشتند، پاسخ دهی را قطع کرده و در زمانی دیگر هنگام مراجعه، سامانه وی را تشخیص داده و ادامه سوال ها را به وی نشان می دهد.

شرط گذاری برای پاسخ سوالات

با این امکان شما می توانید برای پاسخ سوالات تستی (تک انتخابی) اقدام به گذاشتن شرط  کنید تا نسبت به پاسخ انتخاب شده توسط مخاطب، نمایش سوالات بعد به وی تغییر کند. مثلا اگر صاحب بیمارستانی هستید و می خواهید از بیماران برای کیفیت خدمات نظرسنجی کنید می توانید از بیمار سوال بپرسید در کدام قسمت بستری بوده سپس بر اساس پاسخ وی سوالات آن قسمت را از او بپرسید.

پشتیبانی از نظرسنجی مشتریان به زبان های خارجی

اگر شغل شما به گونه ای است که مشتریانی با زبان های خارجی مانند انگلیسی، فرانسه و … دارید و نظرسنجی از آنان برای رشد کسب و کارتان اهمیت دارد نگران نباشید. در نظرسنجی آنلاین پرسال شما می توانید نظرسنجی هایی که به زبان های خارجه  هستند را ایجاد کنید.

جلوگیری از ورود چند باره پاسخ توسط یک مخاطب

با فعال سازی این  قابلیت ، هر کاربر تنها یکبار اجازه پاسخ دهی به سوالات نظرسنجی شما را دارد، در غیر اینصورت می تواند چندین بار پرسشنامه را پر نماید . به این ترتیب میتوانید به  نظرات و نکات قابل توجه و مطابق واقعیت بیشتری دست یابید و از جو سازی برخی مخاطبان جلوگیری کنید.

احراز هویت پیامکی

1- در تنظیمات نظرسنجی آنلاین خود قابلیت “احراز هویت پیامکی پاسخ دهنده جهت ورود و پاسخگویی به سوالات” را فعال کنید.

با فعال شدن این قابلیت پاسخ دهندگان شما ابتدا شماره موبایل خود را ثبت می کنند و بعد از دریافت  و وارد کردن پیامک تایید می بتوانند در نظرسنجی شرکت کنند.

2- قابلیت “فقط شماره های همراه ثبت شده بتوانند با احراز هویت پیامکی به سوالات پاسخ دهند” را فعال کنید

می توانید شماره تلفن های موجود که می خواهید  دز نظرسنجی شرکت کنند را از طریق فایل اکسل وارد کنید تا فقط این لیست شماره ها امکان شرکت در نظر سنجی شما را داشته باشند.

نکته: در در صورتی که قابلیت “جلوگیری از ورود مجدد پاسخ دهنده پس از یک بار پاسخگویی کامل” در تنظیمات نظرسنجی فعال باشد . هر شرکت کننده  فقط یکبار امکان پاسخگویی خواهد داشت.

نمایش مکان شرکت کننده در نظرسنجی آنلاین روی نقشه

یکی دیگر از  قابلیت های که برای هر نظرسنجی یا پرسش گر می توانید تنظیم کنید ، دریافت مختصات جغرافیایی مکان شرکت کننده در نظرسنجی آنلاین شما است که با فعال بودن آن مکان پاسخ دهنده را روی نقشه به شما نشان داده خواهد شد .

دریافت خروجی های متنوع از داده های نظرسنجی آنلاین

1- امکان دریافت نظرات  وارد شده توسط مشتریان در یک فایل اکسل  در سه حالت متفاوت کیفی، کمی و ترکیبی

2- امکان دریافت و دانلود صداهای ضبط شده مشتریان برای پاسخ به سوالات صوتی به دو صورت کلی دریک فایل و تک به تک

3- امکان دریافت فایل های آپلود شده برای سوالاتی که  شرکت کنندگان فایلی را برای آن نظرسنجی ارسال می کنند.

نمایش آنلاین و لحظه ای از نظرات شرکت کنندگان

۱- شما می توانید پاسخ هر سوال را برای هر شرکت کننده  به صورت جداگانه ببینید

۲-  نمایش نمودارهای مربوط به جواب های داده شده به سوالات توسط مشتریان را مشاهده کنید و می توانید آن را  توسط لینک نمایش منتشر کنید و به نمایش بگذارید .

تنظیمات ظاهری نظرسنجی آنلاین در اختیار شماست

در این بخش می توانید نام شرکت ، شعار کسب و کار و لوگو خودتون را برای نمایش قرار دهید همچنین امکان تنظیم رنگ پس زمینه و قرار دادن تصویر به عنوان پس زمینه و همچنین تنظیم رنگ متن سوال نیز در اختیار شما قرار داده شده است تا بتوانید نظرسنجی جذابی برای مخاطب فراهم کنید.

افزایش اعتبار بخشی به نظرسنجی آنلاین

برای افزایش میزان اعتبار نظرسنجی می توانید در نظر سنجی قابلیت دریافت و ثبت امضا قرار داده تا به این صورت در پایان نظرسنجی آنلاین از مشتری امضا وی را دریافت کنید.

نظرسنجی آنلاین

دیگر توانایی های نظرسنجی آنلاین پرسال

  1. امکان نمایش فرم ارتباط با مشتری در صفحه انتهای  نظرسنجی
  2. توانایی طراحی صفحه تشکر از مخاطب برای شرکت در نظرسنجی آنلاین شما و اعطای هدیه مشارکت مورد نظرتان ( کد تخفیف خرید و ….) به وی
  3. قابلیت داده کاوی و تحلیل نظرات
  4. تنظیم زمان بندی فعال بودن نظرسنجی
  5. انتشار خودکار فرم نظرسنجی به ایمیل مشتریان
  6. امکان خصوصی سازی نظرسنجی برای پرسنل با نام کاربری و رمز عبور اختصاصی
  7. امکان قراردادن تصویر در سوالات برای نظرسنجی پرسنل توسط مشتریان
  8. امکان تنظیم نمایش سوالات ترکیبی به کاربر به صورت جدولی
  9. توانایی افزودن سطر به پاسخ سوالات در صورت داشتن جواب هایی متغییر با فیلد های ثابت

استراتژی های نظرسنجی مشتریان

راهبرد نظرسنجی ارتباطی  ( Relationship surveys  )

در این نوع نظرسنجی ، به مشتریان این امکان داده می شود تا میزان رضایت کلی خود را درباره ارتباط با سازمان یا شرکت بیان کنند. در این  راهبرد از مشتریان خواسته می شود تا درباره حوزه های مختلف کسب وکار مانند خدمات ، محصول و … میزان رضایت و وفاداری خود را بیان کنند . به طور معمول این شیوه از استراتژی های نظرسنجی مشتریان به صورت دوره ای مثلا در هر فصل و یا در یک پله بالاتر در هر سال انجام می شود .

استراتژی نظرسنجی ارتباطی به مدیران و مسئولان کمک می کند تا مهم ترین راه ها و حوزه های ارتباطی مشتریان با سازمان یا شرکت را شناسایی کنند .

این نکته را به خاطر داشته باشید که همه حوزه های کسب و کار به یک اندازه اهمیت ندارند و تعداد معدودی از این حوزه ها هستند که دقیقا منجر به وفاداری و رضایت مشتریان می شوند .

سوال هایی که در استراتژی نظرسنجی ارتباطی قرار می گیرند به چهار دسته زیر تقسیم بندی می شوند :

1 ) وفاداری مشتری :

با این سوالات می توانید سه نوع رفتار وفادارانه مشتری که در ابتدای همین مقاله بیان نمودیم را منعکس کنید .

2 ) میزان رضایت مشتری از ارتباط با سازمان :
این سوالات ، سوالاتی هستند که وجوه ارتباطی مشتری با سازمان مثل تجربه مشتری از کار با محصول  یا تجربه مشتری از ارائه خدمت به وی  ، پشتیبانی فنی و… را برای شما منعکس می کند .

3 ) مقایسه عملکرد با رقبا :

با به کار بردن این سوال ها می توانید کمیت و کیفیت محصولات و خدمات تان را نسبت به رقبایتان از نظر مشتری مقایسه و تحلیل کنید .

4 ) سوال های متنی ( باز ) :

این گونه سوال ها را برای آگاهی یافتن از دلایل پشت صحنه هر نوع درجه بندی و امتیاز دهی می توانید استفاده کنید .

پیشنهاد مطالعه : نکات مهم وکلیدی برای طراحی و اجرای پرسشنامه

با ترکیب سوالات گروه اول و دوم می توانید در شناسایی مواردی که نیاز است توسط نظر سنجی تراکنشی  – که در ادامه توضیح خواهیم داد  – بیشتر از قبل ارزیابی شوند ، موفق تر عمل کنید .

مرحله اول در بهبود تجربه مشتری ، حوزه هایی است که مشتریان از آن ها ابراز نارضایتی می کنند . به کمک استراتژی نظرسنجی ارتباطی ، سازمان یا شرکت درک خواهد کرد که چه حوزه و حیطه ای را باید بهبود و ارتقا دهد .

اکنون پس از شناخت حوزه مورد نظر نوبت به چگونگی انجام بهبودی می رسد که برای رسیدن به پاسخ صحیح  این سوال می توانید از راهبرد نظرسنجی تراکنشی استفاده کنید .

نظرسنجی آنلاین یکی از راه های دریافت انتقادات و نظرات مخاطبان و کارکنانتان از طریق اینترنت می باشد . در این روش شما می توانید نظرسنجی های الکترونیک ایجاد کرده و آن را از طریق راه های مختلف پخش کنید  تا کاربران  بتوانند نظرات خود را در آن بیان کنند.

این شیوه جمع آوری اطلاعات از طریق مخاطبان ، کاربران و مشتریانتان به شما کمک می کند تا از نظرات و دیدگاه آن ها نسبت به خود آگاه و مطلع شوید.

سریع بودن نظرسنجی آنلاین

یکی از امتیازات مهم  و با ارزش سامانه نظرسنجی آنلاین پرسال  سریع بودن این سامانه می باشد . اگر در بین کار یک پروژه  نظرسنجی به روش سنتی و کاغذی قرار گرفته باشید حتما می دانید که نظرسنجی به این شیوه  احتیاج به مدت زمان زیادی دارد تا بتوانید اولا دیتاها و داده های کاربران را جمع آوری و به دست آورید ، ثانیا به بررسی  و آنالیز  این داده ها و اطلاعات بپردازید. اما در این شیوه یعنی نظرسنجی الکترونیک به مقدار زیاد و قابل ملاحظه ای این زمان کاهش می یابد.

دسترسی به داده ها در هر لحظه

امتیاز دیگری که در نظر سنجی آنلاین  وجود دارد این است که طراح نظرسنجی در هرلحظه ای از زمان انتشار نظرسنجی می تواند به داده های ورودی و نمودارهای دلخواه تا آن زمان ، دسترسی داشته باشد و نتیجه گیری های اولیه خود را انجام دهد اما در شیوه سنتی  کارشناسان و تحلیلگران  باید صبر کنند تا نظرسنجی های کاغذی جمع آوری شود  و سپس به امر تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده بپردازند.

کاهش هزینه ها

استفاده از نظرسنجی های الکترونیک باعث می شود هزینه ها به مقدارقابل توجهی کاهش یابد . با استفاده از سیستم نظرسنجی الکترونیک دیگر نیازی به چاپ برگه های نظرسنجی و پرسشنامه نداشته و  وقت خود را برای انتشار و جمع آوری برگه های نظرسنجی تلف نمی کنید.

دقیق و سریع بودن آنالیزها

خطاهاه و اشتباه هایی که در سیستم سنتی و کاغذی نظرسنجی رخ می دهد در سیستم نظر سنجی آنلاین به شدت کاهش می یابد . زیرا برای انتقال پاسخ های کاربران از پاسخنامه های کاغذی به نرم افزار های تحلیلی نیازی به واسطه و نیروی انسانی برای انتقال نداشته و کاملا اتوماتیک و به صورت مستقیم پاسخ های کاربر در دیتابیس و پایگاه داده  ذخیره شده و وارد نرم افزارهای تحلیلی می شود .

همچنین در هر زمان که طراح نظرسنجی تمایل داشته باشد می تواند به سرعت و آنلاین نمودارهای تحلیلی برای اطلاعات دریافتی از پاسخ دهندگان را به صورت لحظه ای ایجاد کرده و اطلاعات تحلیلی مورد نیاز خود را به دست آورد .

آزادی کاربر در پاسخگویی

افرادی که در نظرسنجی الکترونیک شرکت می کنند این توانایی را دارند تا در بهترین زمان ممکن برای تکمیل فرم نظرسنجی  آنلاین اقدام کنند. در این حالت افراد هم وقت آزاد بیشتری دارند و هم با دقت بیشتری می توانند به سوالات پاسخ دهند . در نتیجه این شیوه باعث می شود تا  داده هایی که از کاربران دریافت می شود اعتبار بالاتری داشته و قابل استناد تر باشند .

قابلیت ایجاد سوالات شرطی

شما می توانید سوالات نظرسنجی را با توجه به  نظر و پاسخ سوالات قبلی شرکت کننده تنظیم عملکردی کنید . در واقع می توان گفت در نظرسنجی آنلاین با توجه به  پاسخ شرکت کنندگان می تواند سوالات تغییر یابد . این کار باعث صرفه جویی در زمان پاسخ دهنده شده و از آشفته کردن ذهن مخاطب به دلیل وجود سوالات بی ربط جلوگیری می کند .

به عنوان مثال برای دانستن تعداد فرزندان می توانید سوال موجود در نظرسنجی آنلاین را به گونه ای تنظیم کنید که اگر شخصی وضعیت تاهل را مجرد انتخاب کند سوال تعداد فرزندان از او پرسیده نشود و مستقیما به سوال بعدی  فرستاده شود .

شما در سامانه نظرسنجی الکترونیک پرسال قابلیت پرسیدن 17 نوع پرسش را از مخاطب و کاربرتان دارید که با کلیک روی لینک زیر می توانید با اکثر این سوالات و دیگر قابلیت های این سامانه آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی : پرسال چیست؟

رعایت حریم شخصی و خصوصی

در نظرسنجی های کاغذی ، شخص توزیع کننده مجبور است فرم سوالات را به دست پاسخ دهنده بدهد و در همان جا منتظر باشد که پاسخ دهنده جواب های خود را به سوالات مورد نظر داده و برگه سوال را تحویل وی دهد و یا اینکه زمانی را با او وعده کرده تا همدیگر را ملاقات کرده  و برگه نظرسنجی تکمیل شده را تحویل او دهد. در هر صورت پاسخ دهنده ممکن است  در زمان و مکان مناسبی برای پاسخگویی نباشد.

از طرفی حضور پرسشگر و حضور فیزیکی او ممکن است به خاطر بار روانی ، پاسخ دهنده را در وضعیت نامطلوبی قرار دهد و از دادن جواب درست و صحیح به برخی از سوالات نظرسنجی خودداری کند ، از همین رو ممکن است پاسخ های داده شده به نظرسنجی های کاغذی کاملا صادقانه نباشد.

اما نظرسنجی آنلاین چون از طریق بستر اینترنت صورت میگیرد ، شخص پاسخ دهنده هر زمان که مایل باشد به سوالات پاسخ خواهد داد و هیچ بار روانی به خاطر عدم حضور پرسشگر به پاسخ دهنده تحمیل نمی شود.  حتی مخاطب هدف برخلاف نظرسنجی های کاغذی که اجبار به پاسخ دارند  می تواند به سوالات نظرسنجی آنلاین هیچ پاسخی ندهد. زیرا تجربه نشان داده که اغلب پاسخ دهندگان  در وضعیت تعارف  گرفتار شده  و پاسخ های نادرست به نظرسنجی های کاغذی داده اند.

انعطاف پذیری در طراحی نظرسنجی آنلاین

صفحات سوالات نظرسنجی آنلاین می تواند با شکل ها و قالب های متفاوتی طراحی و تنظیم شود تا به این ترتیب از یکنواختی آن کاسته شده و به جذابیت آن برای مخاطب اضافه گردد.

مقالات

چگونه یک آزمون آنلاین طراحی کنیم؟ + ویدئو آموزشی ساخت آزمون آنلاین

چگونه یک آزمون آنلاین طراحی کنیم؟     امروزه با توجه به پیشرفت علم و آنلاین شدن کارها، آموزش آنلاین اهمیت بیشتری پیدا کرده است. یکی از مهم ترین قسمت آموزش آنلاین، آزمون آنلاین است. اساتید با استفاده از سامانه آزمون ساز آنلاین می توانند این امکان را به دانشجویان خود بدهند که در آزمون [...]

ساخت آزمون آنلاین ریاضی ، فیزیک و شیمی برای کلیه مقاطع تحصیلی

طراحی آزمون های دارای فرمول نویسی و حل مسئله مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و … همیشه داری چالش های مختلفی بوده است. برای برگزاری آزمون آنلاین ریاضی و غیره، نیاز به سامانه ای داریم که تمامی نیاز های ما را برطرف کند. سامانه آزمون ساز جامع پُرس‌آل امکانات متنوعی برای طراحی آزمون های دارای فرمول […]

سامانه نظرسنجی آنلاین رستوران یا کافه برای نظرسنجی از مشتریان

  استفاده از سامانه نظرسنجی آنلاین رستوران یا کافه برای مشتریان به مدیریت رستوران کمک می کند تا خود را با رفع نواقص پنهان رستوران، بهبود ببخشد. پیشنهاد ما این است اگر تا کنون به داشتن یک نظرسنجی برای رستوران یا کافه خود فکر نکرده اید همین الان اقدام کنید زیرا تنها یک تجربه بد [...]

ساخت نظرسنجی کارخانه ها و شرکت های تولیدی در سامانه پُرس‌آل

 با ساخت نظرسنجی کارخانه ها و شرکت های صنعتی برای کارخانه خود، شما میتوانید با اطلاع از نقاط ضعف و قوت خود و استفاده از نتایج به دست آمده برای توسعه کسب و کار خود برنامه ریزی و سرمایه گذاری هدفمند کنید. این نظرسنجی را شما می توانید به شکل های مختلف برگزار کنید مانند [...]