پرسشنامه آنلاین تحقیقاتی دانشگاهی

به راحتی و با چند کلیک  پرسشنامه آنلاین خود را با هر نوع سوال دلخواه تان ایجاد کنید و با انتشار لینک آن برای جامعه هدف ، بدون هزینه چاپ کاغذ و توزیع دستی پرسشنامه و در انتها بدون زحمت وارد کردن اطلاعات در نرم افزارهای آماری ، خروجی را به صورت فایل اکسل و SPSS دانلود کنید.

علاوه بر آن می توانید تجزیه و تحلیل داده ها را هم به ما بسپارید.

از ساخت پرسشنامه دانشگاهی آنلاین شما تا درج داده ها در نرم افزار های آماری و تجزیه و تحلیل آن ها با نرم افزارهای SPSS  , Amos ,lisrel  را با خیالی راحت و آسوده به ما بسپارید.

پشتیبانی از انواع سوالات لیکرت (تستی)، ahp (مقایسه زوجی)، متنی، قابلیت ضبط صدا، سوالات ترکیبی و 11 مدل سوال دیگر که باعث شده بتوانیم اطلاعات را به طور مجزا تفکیک کنیم و نحوه جواب دهی و همچنین صفحه نمایش پرسش نامه آنلاین را برای کاربر بهبود دهیم و همچنین در ذخیره و تجزیه و تحلیل داده های دریافتی بهترین عملکرد را داشته باشیم.

روش های توزیع پرسش نامه آنلاین و جمع آوری داده ها

1- انتشار لینک پرسشنامه آنلاین از طریق شبکه های اجتماعی، ارسال پیامک، ایمیل و…

2- تعریف پرسشگر در سایت و اختصاص نام کاربری و رمز عبور برای هر پرسشگر و همچنین قابلیت تنظیم محدوده زمانی و مکانی و … برای هر نفر تا بتوانید میزان عملکرد هر پرسشگر را ارزیابی و رصد کنید.

3- چاپ و نصب  QR code از لینک پرسشنامه آنلاین تا با اسکن کردن آن وارد صفحه اختصاصی پرسشنامه شما شوند.

4- سپردن جمع آوری پاسخ های پرسشنامه به پرسشگران پُرس‌آل

امکانات پرسشنامه تحقیقاتی آنلاین پرسآل

تنظیم اجباری کردن پاسخ سوالات

شما می توانید سوالات را اجباری کنید تا به این ترتیب زمانی که  پاسخی  از کاربر درج نشود، به صفحه بعد هدایت نشود.

ایجاد سوالات شرطی

با این امکان شما می توانید سوالات تک انتخابی (تستی) را شرط گذاری کنید تا نسبت به پاسخ انتخابی کاربر، نمایش سوالات بعد تغییر کند.  برای مثال اگر در سوال جنسیت مرد را انتخاب کرد سوالات مربوطه خود را ببیند و اگر زن را انتخاب کرد سوالات مربوط به خود را مشاهده نماید.

جلوگیری از ورود چند باره جواب توسط یک شخص

با فعال سازی این گزینه، هر کاربر تنها یکبار اجازه پاسخ دهی به سوالات پرسشنامه را دارد، در غیر اینصورت می تواند چندین بار پرسشنامه را پر نماید. به این ترتیب می توانید به تعداد کاربران جامعه آماری درستی دست یابید.

نمایش آنلاین از جواب های کاربران

۱- شما می توانید پاسخ هر سوال را برای هر نفر به صورت جداگانه ببینید

۲- نمودار  و جداول مربوط به هر سوال را مشاهده کنید و می توانید آن را  توسط لینک نمایش، منتشر کنید و به نمایش بگذارید.

تجزیه و تحلیل پاسخ های کاربران

از ساخت و توزیع پرسشنامه آنلاین تحقیقاتی دانشگاهی تا وارد کردن پاسخ ها  در نرم افزار های تجزیه و تحلیل آماری مانند  اس پی ای اس spss ، لیزرل  LISREL ، و ایموس AMOS  را با خیال راحت به ما بسپارید. از 0 تا 100 پروژه ما همراهتان هستیم .

تنظیمات ظاهری پرسشنامه در اختیار شماست

در این بخش شما می توانید نام شرکت ، شعار کسب وکار و  لوگو خودتون را برای نمایش قرار دهید همچنین امکان تنظیم رنگ پس زمینه  قرار دادن تصویر به عنوان پس زمینه و همچنین تنظیم رنگ متن سوال نیز در اختیار شما قرارداده شده است .

ذخیره خودکار و توانایی ورود و خروج مجدد به لینک پرسشنامه آنلاین

ذخیره خودکار جواب هر سوال و توانایی خروج و ورود دوباره به لینک پرسشنامه آنلاین و ادامه پاسخگویی برای هر کاربر که در این وضعیت باعث می شوید  هیچ کاربر و داده ای را از دست ندهید و در صورت خروج شخص به دلایل مختلف (زنگ خوردن موبایل ، قطعی اینترنت و خسته شدن) بتواند دوباره وارد لینک شود و ادامه پاسخگویی را داشته باشد. این قابلیت در سامانه های فرم و پرسشنامه ساز دیگر مثل گوگل فرم و …  موجود نیست و باعث از دست رفتن جواب ها در اکثر موارد می شود.

پشتیبانی از پرسشنامه های زبان خارجه

در پرسال شما می توانید پرسشنامه هایی که به زبان های خارجه دیگر مثل انگلیسی، فرانسه و .. هستند را ایجاد کنید و با فعال کردن قابلیت چپ چین کردن پرسشنامه تمامی صفحه چپ چین شده و حتی دکمه ها و دیگر موارد صفحه نیز به زبان انگلیسی تغییر می‌یابد تا به بهترین سبک برای مخاطب نمایش داده شود

نمایش مکان کاربران روی نقشه

یکی دیگر از تنظیماتی که برای هر پرسشنامه یا پرسش گر می توانید تنظیم کنید دریافت مختصات جغرافیایی مکان کاربران است که با فعال بودن آن، مکان آنها را روی نقشه مشاهده خواهید نمود.

دریافت خروجی های متنوع از پرسشنامه آنلاین

1- دریافت خروجی آنلاین از اطلاعات وارد شده توسط پاسخ دهنده به صورت یک فایل  SPSS (به شکل داده های وارد شده و آماده برای تحلیل)، با قابلیت تنظیم نمودن متغیر های صفحه variable view  قبل از دانلود خروجی فایل ها

2- امکان دریافت اطلاعات وارد شده توسط کاربران در یک فایل اکسل در سه حالت متفاوت کیفی، کمی و همچنین دریافت خروجی از چند پرسشنامه در چند شیت متفاوت در قالب یک فایل اکسل

3- امکان دریافت و دانلود صداهای ضبط شده توسط کاربر برای سوالات صوتی به دو صورت کلی دریک فایل و تک به تک

4- امکان دریافت فایل های آپلود شده در پاسخ به سوالاتی که فایل از کاربر دریافت میکنند.

احراز هویت پیامکی

با فعال کردن یکی از دو گزینه های زیر در تنظیمات پرسشنامه، می توانید پاسخ دهندگان خود را شناسایی کنید:

1-احراز هویت پیامکی پاسخ دهنده جهت ورود و پاسخگویی به سوالات

2- فقط شماره های همراه ثبت شده بتوانند با احراز هویت پیامکی به سوالات پاسخ دهند

دیگر توانایی های پرسشنامه آنلاین پرسال

  1. امکان نمایش فرم ارتباط با پاسخ دهنده در صفحه انتهای پرسشنامه
  2. توانایی طراحی صفحه تشکر از مخاطب برای شرکت در پرسشنامه آنلاین شما و اعطای هدیه مورد نظرتان به وی.
  3. قابلیت نمایش جدولی سوالات ترکیبی به کاربر
  4. افزودن سطر برای پاسخ گویی با عبارت های ثابت برای کاربر
  5. توانایی تعیین حجم فایل ارسالی از پاسخ دهنده توسط طراح
  6. و….

راههای افزایش مشارکت در پرسشنامه آنلاین

راههای افزایش مشارکت در پرسشنامه آنلاین از مهمترین مسائلی است که در زمینه پرسشنامه های آنلاین مطرح می شود و همیشه برای طراحان ، پژوهشگران یکی از مهمترین مسائلی و موانعی بوده که در روبروی خود دیده اند. رسیدن به یک نسبت مشارکت قابل قبول در یک پژوهش کار سهل و ساده ای نیست و نیاز به رعایت برخی نکات ضروری دارد.

در همه پرسشنامه های الکترونیکی این مخاطب است که تصمیم می گیرد در نظر سنجی و پژوهش شرکت کند یا خیر. ما در این مطلب می خواهیم راه هایی برای افزایش مشارکت در پرسشنامه های آنلاین را بیان کنیم تا به وسیله آن ها بتوانید میزان مشارکت و پاسخ دهی مخاطبانتان را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

1 ) پاسخ دهندگان را از اعتبار پرسشنامه خود مطمئن کنید

قبل از شروع پرسشنامه و پرسیدن سوالات مد نظر خود از کاربر بهتر است ابتدا آن ها را از هویت و نهاد و یا شخص محقق و پژوهشگر و وابستگی سازمانیتان مطلع کنید. بهتر است مشخصات تماس خود را در اختیار آن ها قرار دهید تا در صورت نیاز و یا رفع ابهام در مورد سوالات  پرسشنامه با شما تماس بگیرند.

همچنین بهتر است مخاطبان و افراد جامعه هدفتان را به اختصار از هدف پژوهش و ضرورت آن آگاه کنید تا راحت تر بتواند به شما اعتماد کند و اقدام به تکمیل پرسشنامه نمایید.

2 ) دعوتنامه جذاب و خوب برای مخاطب ارسال کنید

یکی دیگر از راههای افزایش مشارکت در پرسشنامه آنلاین این است که سعی کنید دعوت نامه ای که برای جامعه هدفتان ارسال می کنید دارای نام اشخاص باشد. یعنی بهتر است به جای استفاده از عبارت پاسخگوی محترم از اسم شخص استفاده کنید تا تاثیر بیشتری بر روی مخاطب بگذارد و احساس صمیمیت بیشتری با شما برقرار کند.

همچنین سعی کنید متن دعوت نامه ای که برای مخاطب ارسال می کنید کوتاه و مختصر باشد . بهتر است در تنظیم متن دعوت نامه موارد زیر را رعایت کنید.

الف ) خودتان را معرفی کنید و اهداف پژوهش و تحقیقتان را در چند کلمه بیان کنید

ب ) ذکر کنید مزایای این تحقیق و نظرسنجی برای شما و دیگران چیست.

ج ) مدت زمان لازم برای پاسخ دادن به سوالات پرسشنامه را اعلام کنید .

اگر پرسشنامه شما کوتاه است حتما آن را در دعوت نامه  ذکر کرده و در مورد آن تاکید کنید. در غیر این صورت صادقانه به مخاطبان هدف خود اعلام کنید چه میزان زمان برای پاسخ دهی به سوالات پرسشنامه مورد نیاز است .

3 ) در حفظ حریم شخصی  کاربران و مخاطبانتان کوشا باشید.

معمولا صفحه اول پرسشنامه اطلاعاتی در مورد نحوه حفظ و نگهداری پاسخهای مخاطبان داده می شود . به مخاطبانتان اطمینان دهید که حریم خصوصی آن ها را حفظ می کنید و پژوهشگر یا پژوهشگران امانت داری در حفظ اطلاعات آنان هستید.

مخاطبان زمانی به ابراز عقیده در اینترنت می پردازند که بدانند پاسخ های آنان و در واقع عقیده آن ها به چه شکلی در نزد شما نگهداری و استفاده می شود .

4 ) مخاطبان واقعی بیشتری را فراخوانی کنید

از دیگر راههای افزایش مشارکت در پرسشنامه آنلاین می توان به ایمیل کردن لینک پرسشنامه ، اشتراک گذاری لینک یا  QR CODE پرسشنامه آنلاین در شبکه های اجتماعی پر بازدید ، در خواست از دوستان مبنی بر اینکه بعد از شرکت در نظرسنجی لینک پرسشنامه شما را برای دوستان خود ارسال کنند و همچنین ارسال لینک پرسشنامه آنلاین از طریق پیامک از جمله راه ها و روش هایی است که به واسطه آن ها می توانید مخاطب بیشتری را برای پاسخگویی به پرسشنامه خود دعوت کنید.

5 ) طراحی ساده صفحه اول پرسشنامه

هر زمان که کاربران تصمیم بگیرند پرسشنامه شما را پاسخ دهند این کار را انجام خواهند داد اما این را به خاطر داشته باشید که معمولا کاربران علاقه ای به خواندن دستورالعمل های طولانی و بلند ندارند. پس بهتر است اجازه دهید ابتدا مخاطبانتان پاسخ دادن را شروع کنند و کم کم سوالات طولانی تان را برایشان به نمایش درآورید.

6 ) استفاده از تصاویر و قابلیت های گرافیکی مرتبط در پرسشنامه

یکی دیگر از راههای افزایش مشارکت در پرسشنامه آنلاین این است که براساس آمار و نتایج به دست آمده در اکثر موارد استفاده از تصویر و عکس مرتبط در پرسشنامه باعث زیباتر شدن پرسشنامه و ارتباط راحت تر مخاطب با پرسشنامه تان می شود . از طرفی دیگر با استفاده از تصویر در پرسشنامه می توانید اطلاعات کامل تری در اختیار کاربرانتان قرار دهید و باعث رفع ابهامشان شوید.

7 ) تشویق کاربران به شرکت در نظر سنجی

شیوه های متفاوتی برای تشویق کاربران ومخاطبان برای شرکت در نظر سنجی وجود دارد.

یکی از این راه ها ایجاد قرعه کشی و در نظر گرفتن جایزه برای افراد پاسخ دهنده است. آمار و ارقام نشان دهنده این است که دادن پاداش های مالی می تواند میزان مشارکت  کنندگان را در نظرسنجی تا 2 برابر افزایش دهد.

راه دیگری که می توانید برای تشویق مخاطب به کار ببرید این است که مشارکت کنندگانی که به موضوع تحقیق و پژوهش شما علاقمند هستند وعده دهید که خلاصه ای از نتایج و یافته های پژوهشتان را برای آنان ارسال کرده و یا راه دسترسی به نتایج تان را برای آنان ارسال خواهید کرد.

این را به خاطر داشته باشید که منفعتی که پاسخ دهندگان در نظرسنجی حاصل می کنند  را به آن ها یادآوری کنید.

راه دیگر تعیین مهلت و تاریخ برای پاسخ دهی به پرسشنامه است که می تواند بسیار مفید باشد زیرا این کار باعث می شود تا افراد علاقمند مشارکت مصمم تر شوند .

8 ) انتخاب تشویق را به مخاطب واگذار کنید.

بعضی از کاربران و مخاطبان بدون هیچ چشم داشتی و پیش ذهنیتی صرفا برای ابراز عقیده پرسشنامه را تکمیل می کنند . سعی کنید اگر می خواهید از ابزارهای تشویقی استفاده کنید آن را به صورت اختیاری به کار ببرید تا در این حالت کاربر بتواند علاقه و تمایل خود را برای دریافت یا عدم دریافت  جایزه در عوض تکمیل پرسشنامه از شما ابراز کند .

9 ) طراحی اصولی پرسشنامه

رعایت برخی نکات در طراحی پرسشنامه های الکترونیکی می تواند بر میزان مشارکت پاسخ دهندگان تاثیر زیادی داشته باشد. از جمله این نکات می توان به کوتاهی پرسشنامه ( به طور معمول و نرمال زمانی که برای پرکردن یک پرسشنامه  و پاسخدهی به آن مورد نیاز است 15 دقیقه است ) ، کم حجم بودن پرسشنامه و قابلیت بارگذاری سریع آن ، قالب بندی متن  به صورت کاربر پسند و مواردی از این دست اشاره کرد.

مقالات

چگونه یک آزمون آنلاین طراحی کنیم؟ + ویدئو آموزشی ساخت آزمون آنلاین

چگونه یک آزمون آنلاین طراحی کنیم؟     امروزه با توجه به پیشرفت علم و آنلاین شدن کارها، آموزش آنلاین اهمیت بیشتری پیدا کرده است. یکی از مهم ترین قسمت آموزش آنلاین، آزمون آنلاین است. اساتید با استفاده از سامانه آزمون ساز آنلاین می توانند این امکان را به دانشجویان خود بدهند که در آزمون [...]

ساخت آزمون آنلاین ریاضی ، فیزیک و شیمی برای کلیه مقاطع تحصیلی

طراحی آزمون های دارای فرمول نویسی و حل مسئله مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و … همیشه داری چالش های مختلفی بوده است. برای برگزاری آزمون آنلاین ریاضی و غیره، نیاز به سامانه ای داریم که تمامی نیاز های ما را برطرف کند. سامانه آزمون ساز جامع پُرس‌آل امکانات متنوعی برای طراحی آزمون های دارای فرمول […]

سامانه نظرسنجی آنلاین رستوران یا کافه برای نظرسنجی از مشتریان

  استفاده از سامانه نظرسنجی آنلاین رستوران یا کافه برای مشتریان به مدیریت رستوران کمک می کند تا خود را با رفع نواقص پنهان رستوران، بهبود ببخشد. پیشنهاد ما این است اگر تا کنون به داشتن یک نظرسنجی برای رستوران یا کافه خود فکر نکرده اید همین الان اقدام کنید زیرا تنها یک تجربه بد [...]

ساخت نظرسنجی کارخانه ها و شرکت های تولیدی در سامانه پُرس‌آل

 با ساخت نظرسنجی کارخانه ها و شرکت های صنعتی برای کارخانه خود، شما میتوانید با اطلاع از نقاط ضعف و قوت خود و استفاده از نتایج به دست آمده برای توسعه کسب و کار خود برنامه ریزی و سرمایه گذاری هدفمند کنید. این نظرسنجی را شما می توانید به شکل های مختلف برگزار کنید مانند [...]