ساخت آزمون آنلاین پُرسآل

آموزش جامع ساخت آزمون آنلاین با پُرسآل

مزایای ساخت آزمون آنلاین با استفاده ازسامانه آزمون آنلاین پُرسال علاوه بر مصرف کاغذ، در اختصاص دادن زمان برای طراحی، تایپ، برگزاری و تصحیح آزمون نیز صرفه جویی می کنید. به این ترتیب می توانید هرگونه که دلخواه شماست به طراحی آزمون آنلاین بپردازید و آن را پیاده سازی کنید.  یک سایت آزمون ساز آنلاین می باشد همچنین هزینه های برگزاری و رفت و آمد  افراد شرکت کننده نیز کاهش می یابد. دیگر نیازی برای از بین بردن وقت مفید آموزشی به علت ارزشیابی نداشته و با ساخت آزمون آنلاین می توانید خارج از ساعات تدریس و حتی خارج از ساعت کار آموزشگاه و موسسه آزمون آنلاین برگزار کنید.

آزمون آنلاین ⭐||⭐️ پرسال کامل ترین سامانه طراحی امتحان چهار گزینه ای و تشریحی. به وسیله ساخت آزمون آنلاین در سامانه پُرسال شما می توانید در پایان آزمون، انجام تصحیح سوالات را به صورت خودکار و اتوماتیک کرده و گزارش نمرات افراد شرکت کننده را در قالب یک فایل اکسل به همراه مشخصات کاربر دریافت کنید. همچنین برای نمایش کارنامه از طریق سامانه می توانید سوالات را بارم بندی کرده و همچنین سوالات تشریحی توسط خود استاد در سامانه تصحیح شده و در کارنامه دانش آموز اعمال شود تا با لینکی که در اختیار دارد نمره خود را مشاهده کند.

نحوه تکمیل و انتشار آزمون آنلاین

1-انتشار لینک آزمون آنلاین از طریق شبکه های اجتماعی، صفحه ایجاد کننده آزمون در پُرسال و کانال های موسسات، ادارات و اساتید و دبیران.
2- چاپ و نصب  QR code از لینک آزمون آنلاین در سالن امتحان و صندلی ها برای اسکن و ورود به آزمون.

3-امکان  احراز هویت پیامکی پاسخ دهندگان آزمون آنلاین

 دیگر امکانات سامانه آزمون ساز آنلاین پُرسآل

تصحیح آنلاین آزمون و نمایش کارنامه

شما می توانید در سوالات تستی و تشریحی خود به سوالات بارم ( نمره ) اختصاص دهید تا پس از پایان آزمون آنلاین، سوالات تستی شخص در همان لحظه تصحیح شده و پس از تصحیح سوالات تشریحی توسط استاد، بر طبق خواست و دلخواه استاد، کارنامه و پاسخنامه به دانش آموز و داوطلب نشان داده شود. همچنین شخص آزمون دهنده می تواند بعد از پایان آزمون عملکرد خود را نسبت به دیگر اشخاصی که در این آزمون شرکت کرده اند مشاهده نماید. در صورت تمایل می توانید برای آزمون، مصحح در سامانه تعریف کنید تا بخشی از فرایند تصحیح سوالات را بر عهده مصحح قرار دهید. در صورت تمایل می توانید نام شخص آزمون دهنده را برای مصحح مخفی کنید.

ارائه صفحه اختصاصی مستندات

به افراد و نهادهایی که تمایل دارند آزمون های خود را آنلاین برگزار کنند صفحه اختصاصی آماده شده که در این صفحه می توانند آزمون ها،  ویدئو ها و فایل های مورد نیاز داوطلبان را قرار داده تا شرکت کنندگان از این طریق به دانلود جزوات و فایل های پیوست پرداخته و در زمان تعیین شده توسط شما از طریق لینک آزمون موجود در این صفحه وارد آزمون شوند.

برگزاری آزمون هماهنگ کشوری

با ساخت آزمون آنلاین در سامانه پُرسال، نهاد ها و موسسات آموزشی که به صورت کشوری فعالیت می کنند مانند موسسات آمادگی قبل از کنکور و یا ادارات دولتی و  خصوصی  می توانند آزمون های هماهنگ کشوری مانند آزمون های استخدامی و یا آزمون های آمادگی کنکور را به صورت اینترنتی و هماهنگ برگزار کنند.

امکان برگزاری آزمون به زبان انگلیسی

اگر موسسه آموزش زبان دارید و یا از اساتید زبان های خارجه هستید می توانید برای دانشجویان و دانش آموزان تحت پوششتان آزمون های زبان خارجه از طریق ساخت آزمون آنلاین  در سامانه پُرسال  برگزار نمایید. در این حالت با تنظیم شما تمام دکمه های موجود و المان ها به صورت چپ چین بوده و به زبان انگلیسی تبدیل خواهند شد.

جلوگیری از آزمون مجدد برای داوطلب

با فعال سازی این  قابلیت، هر شخص آزمون دهنده یکبار اجازه شرکت در آزمون را یافته و پس از ورود به آزمون و ارسال پاسخ ها دیگر نمی تواند برای افزایش نمره و امتیاز خود دوباره با نام کاربری و رمز خود وارد صفحه آزمون شده و سوالات را دوباره پاسخ بدهد. 

تنظیم تاریخ و ساعت شروع آزمون

یکی از قابلیت ها آزمون آنلاین پُرسال امکان تنظیم تاریخ برگزاری و ساعت شروع و پایان آزمون بوده که در برای موسسات و اساتید بسیار مفید بوده و میتوان در این حالت برای جلوگیری از تقلب برای هر سوال ( تک به تک سوالات ) مدت زمان پاسخگویی تنظیم نموده تا در این حالت قابلیت برگشت به سوال قبلی از آزمون دهنده سلب شود.

نمایش آنلاین و لحظه ای از عملکرد داوطلبین در آزمون

۱- شما می توانید پاسخ های علامت زده شده برای هر سوال را برای هر داوطلب به صورت جداگانه و مجزا ببینید.

۲-  نمایش نمودارهای مربوط به پاسخ های داده شده به سوالات داوطلبان را مشاهده کنید.

تنظیمات ظاهری آزمون آنلاین

در این بخش می توانید نام موسسه، آموزشگاه و یا نام اداره خود را برای نمایش قرار دهید همچنین امکان تنظیم رنگ پس زمینه و  تنظیم رنگ متن سوال نیز در اختیار شما قرار داده شده است تا بتوانید آزمون با کیفیتی برای داوطلب فراهم و آماده کنید.

دریافت وجه برای شرکت در آزمون

اگر شما یک موسسه شبیه سازی کنکور هستید و داوطلبان بسیار دوست دارند تا در آزمون های شما شرکت کنند و یا اگر مدیر یک اداره و شرکت خصوصی هستید که در سال، آزمون استخدامی برگزار کرده و جذب نیرو انجام میدهید می توانید برای کسانی که دوست دارند تا در آزمون شما شرکت کنند وجهی را مشخص کنید تا از طریق درگاه پرداخت بانکی پُرسال این وجوه پرداخت شده و سپس مجوز شرکت در آزمون شما برایشان صادر گردد. سپس این وجوه به حساب بانکی معرفی شده شما واریز می گردد.

خروجی های متنوع از عملکرد داوطلبان در آزمون

1- دریافت گزارش نمرات و امتیاز های هر داوطلب به همراه مشخصات وی در یک فایل اکسل.

2- امکان  قرار دادن سوال دریافت فایل در آزمون برای اساتید و دبیرانی که پروژه تشویقی برای شرکت کنندگان در آزمون تعریف میکنند.

3- دریافت گزارش های تحلیلی عملکردی از داوطلبین شرکت کننده در آزمون مانند بیشترین نمره ، کمترین نمره ، میانگین گروه ، درصد انتخاب کنندگان گزینه اشتباه ( نشان دادن آمار گزینه های انتخاب شده ) در لحظه و به صورت آنلاین.

دیگر توانایی های آرمون آنلاین پُرسال

  1. قابلیت بارگذاری تصویر در سوالات آزمون.
  2. نشان دادن سوالات به صورت رندوم و تصادفی برای جلوگیری از تقلب به داوطلبان.
  3. قابلیت دانلود گزارش نمرات داوطلبان در یک فایل اکسل.
  4. تنظیم زمان بندی فعال بودن آزمون آنلاین.
  5. امکان خصوصی سازی آزمون  برای پرسنل یا گروه خاصی از داوطلبین با نام کاربری و رمز عبور اختصاصی.
  6. امکان دسته بندی سوالات آزمون و نمایش تصادفی تعدادی از سوالات از دسته های متفاوت.
  7. امکان دریافت خروجی سوالات آزمون در قالب pdf و همچنین چاپ سوالات آزمون روی برگه.
  8. ثبت ساعت ورود و خروج پاسخ دهنده به آزمون در فایل اکسل.
  9. امکان تعیین محدودیت برای بارگزاری فایل های سوال دریافت فایل برای پاسخ دهنده.
  10. امکان ذخیره خودکار پاسخ ها با توانایی تک به تک سوالات به این ترتیب هیچ گونه حقی از پاسخ دهنده از بین نخواهد رفت.
  11. امکان مشاهده لیست حاضرین و غایبین در آزمون ها.
  12. امکان نمایش و مدیریت آزمون های کاربران زیرمجموعه در حساب کاربری اصلی.

آزمون آنلاین

قابلیت نمایش رندوم سوالات و گزینه ها به دانش آموز

یکی از قابلیت هایی که در سامانه پُرسال برای جلوگیری از تقلب فراهم شده، امکان نمایش سوالات و گزینه های سوالات به صورت تصادفی به دانش آموز می باشد. این قابلیت به این صورت کار میکند که مثلا شما به سامانه 100 سوال می دهید و سامانه را تنظیم می کنید که 15 سوال از آن ها را هر بار به صورت تصادفی انتخاب کرده و با نمایش تصادفی گزینه ها و ترتیب تصادفی سوالات به دانش آموز نشان داده شود.

احراز هویت پیامکی

با استفاده از این قابلیت می توانید پاسخ دهندگان خود را از طریق شماره تلفن همراه شناسایی و محدود کنید این قابلیت به دو روش قابل استفاده است.

روش اول: فعال کردن “احراز هویت پیامکی پاسخ دهنده جهت ورود و پاسخگویی به سوالات” در تنظیمات آزمون آنلاین

با استفاده از این قابلیت در ابتدای آزمون پاسخ دهنده باید شماره همراه خود را وارد کند و پس از دریافت و وارد کردن کد تایید می تواند فرایند پاسخگویی به آزمون آنلاین شما را شروع کند. توجه کنید که اگر “جلوگیری از ورود مجدد پاسخ دهنده پس از یک بار پاسخگویی کامل” را فعال کنید پاسخ دهنده، با یک شماره موبایل تنها یک بار امکان پاسخگویی به آزمون شما را دارد.

روش دوم : فعال کردن “فقط شماره های همراه ثبت شده بتوانند با احراز هویت پیامکی به سوالات پاسخ دهند” در تنظیمات آنلاین

در این روش شما با ثبت شماره تلفن های همراه که از پاسخ دهندگان خود دارید می توانید آزمون خود را به صورت خصوصی برگزار کنید به این معنی که تنها شماره تلفن های ثبت شده کد تایید دریافت می کنند و می توانند به آزمون آنلاین شما پاسخ دهند

موارد قابل استفاده آزمون آنلاین

آزمون آنلاین برای تیزهوشان و مدارس

یکی از مشکلات و معضلاتی که مدارس و والدین با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که مدرسه نمی تواند میزان یادگیری دانش آموزان را به خوبی و به موقع سنجیده و وضعیت تحصیلی دانش آموز را به والدین گزارش دهید.

با ساخت آزمون آنلاین رایگان در پرسال و استفاده از آزمون ساز آنلاین رایگان می توانید اقدام به برگزاری آزمون های سنجش علمی دانش آموزان کنید. با گرفتن خروجی اکسل می توانید از عملکرد هر دانش آموز به صورت فردی مطلع شده ودر صورت نیاز به خانواده  اطلاع دهید.

حتی میتوانید آزمون های آنلاین را در خارج از تایم مدرسه و آموزش برگزار کنید و نگران حساسیت های برگزاری آزمون نباشید. زیرا تمهیدات بسیاری برای جلوگیری از تقلب در آزمون اندیشیده شده که می توانید به راحتی از هر تقلبی جلو گیری کنید. مثلا قابلیت نمایش تصادفی سوالات برای افراد شرکت کننده در آزمون یکی از ویژگی ها می باشد. از دیگر قابلیت های آزمون می توان برنامه ریزی و دادن تاریخ و ساعت شروع و همچنین تاریخ و ساعت پایان مهلت آزمون دهی و یا  قابلیت جلوگیری از ورود چندباره دانش آموزان به امتحان جلوگیری می شود تا دانش آموزان نتوانند در نمرات واقعی خود خللی ایجاد کنند.

ایجاد آزمون آنلاین برای موسسات و آموزشگاه ها

موسسات آموزشی زیادی مانند موسسه های آمادگی برای کنکور، موسسه های  آموزش زبان و آموزشگاه های تعلیم رانندگی وجود دارند که در فواصل معین زمانی مشخصی، به طور معمول از داوطلبین خود آزمون هایی را می گیرند.

برای ورود به پنل آزمون آنلاین پرسال کافیست از منوی بالای همین صفحه روی گزینه ورود به حساب کاربری را کلیک کرده و یوزر پسورد خود را وارد کرده و وارد محیط کاربری خود شوید.

مقالات

چگونه یک آزمون آنلاین طراحی کنیم؟ + ویدئو آموزشی ساخت آزمون آنلاین

چگونه یک آزمون آنلاین طراحی کنیم؟     امروزه با توجه به پیشرفت علم و آنلاین شدن کارها، آموزش آنلاین اهمیت بیشتری پیدا کرده است. یکی از مهم ترین قسمت آموزش آنلاین، آزمون آنلاین است. اساتید با استفاده از سامانه آزمون ساز آنلاین می توانند این امکان را به دانشجویان خود بدهند که در آزمون [...]

ساخت آزمون آنلاین ریاضی ، فیزیک و شیمی برای کلیه مقاطع تحصیلی

طراحی آزمون های دارای فرمول نویسی و حل مسئله مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و … همیشه داری چالش های مختلفی بوده است. برای برگزاری آزمون آنلاین ریاضی و غیره، نیاز به سامانه ای داریم که تمامی نیاز های ما را برطرف کند. سامانه آزمون ساز جامع پُرس‌آل امکانات متنوعی برای طراحی آزمون های دارای فرمول […]

سامانه نظرسنجی آنلاین رستوران یا کافه برای نظرسنجی از مشتریان

  استفاده از سامانه نظرسنجی آنلاین رستوران یا کافه برای مشتریان به مدیریت رستوران کمک می کند تا خود را با رفع نواقص پنهان رستوران، بهبود ببخشد. پیشنهاد ما این است اگر تا کنون به داشتن یک نظرسنجی برای رستوران یا کافه خود فکر نکرده اید همین الان اقدام کنید زیرا تنها یک تجربه بد [...]

ساخت نظرسنجی کارخانه ها و شرکت های تولیدی در سامانه پُرس‌آل

 با ساخت نظرسنجی کارخانه ها و شرکت های صنعتی برای کارخانه خود، شما میتوانید با اطلاع از نقاط ضعف و قوت خود و استفاده از نتایج به دست آمده برای توسعه کسب و کار خود برنامه ریزی و سرمایه گذاری هدفمند کنید. این نظرسنجی را شما می توانید به شکل های مختلف برگزار کنید مانند [...]